Introducció a les relacions públiques

Assignatura

Presentació

Aquesta assignatura abasta de manera pluridisciplinària una aproximació a les relacions públiques com una disciplina que contribueix a la comunicació de les organitzacions amb el seu entorn.

Duració: 150 hores

Inici: 20 setembre 2017

L'assignatura ofereix un marc conceptual i teòric de les relacions públiques i aporta un coneixement històric i ètic d'aquesta matèria, entesa com un element essencial en la gestió de la comunicació en les organitzacions. Les propostes de coneixementes completen amb l'anàlisi del paper dels mitjans de comunicació i acaben amb una descripció i una reflexió sobre els àmbits d'interconnexió entre les relacions públiques actuals i fenòmens com els lobbies, la globalització i la responsabilitat social corporativa.

Objectius i competències

Els objectius de l'assignatura són:

1. Aprofundir en el valor estratègic de les relacions públiques com a element essencial per a establir relacions amb els diversos públics d'una organització.
  2. Constatar l'evolució experimentada per les relacions públiques.
  3. Comprendre el valor essencial de l'ètica en l'exercici de la professió de relacions públiques.
  4. Conèixer i saber aplicar els procediments i habilitats per a elaborar i executar un projecte de relacions públiques.

Les competències de l'assignatura són:

1. Capacitat de pensar estratègicament.
  2. Capacitat per a traduir el missatge que es vol comunicar en un missatge persuasiu.
  3. Capacitat d'idear, planificar, executar i avaluar projectes comunicatius a partir d'una tasca prèvia de cerca d'informació.
  4. Capacitat d'exercir la professió d'acord amb els principis ètics i el codi deontològic.
  5. Capacitat de dissenyar, implementar i avaluar un pla de comunicació.
  6. Capacitat d'adaptació als objectius de les organitzacions i contribució a la seva consecució, especialment quan depenguin de la percepció que tenen de l'organització els seus públics més rellevants.
  7. Capacitat d'anàlisi crítica i interpretació de l'entorn.
  8. Capacitat de creativitat i innovació.

• Introducció a les relacions públiques
  • Els mitjans de comunicació en les relacions públiques
  • Relacions públiques en àmbits clau

Materials

Els materials didàctics d'aquesta assignatura són en suport paper.

Requisits previs

No cal tenir coneixements previs específics per cursar aquesta assignatura.

El seguiment i la superació de les assignatures cursades porta a l'obtenció d'un certificat de la UOC. Aquest document permetrà la convalidació -o reconeixement- amb les assignatures dels estudis universitaris de la UOC sempre que es reuneixin els requisits previs determinats.

Ferran Lalueza Bosch

Requisits tècnics

Per al seguiment d'aquesta assignatura és necessari disposar d'un ordinador de sobretaula o portàtil amb connexió a internet (per banda ampla, ADSL o cable) i un monitor amb una resolució mínima de 1.024 x 768 píxels. Per a poder consultar alguns materials també pot ser necessari un lector de DVD.

És recomanable que la CPU (sigui d'un ordinador de sobretaula o d'un portàtil) tingui com a mínim 2 GB de memòria RAM i 2 GHz de velocitat de processador.

És necessari un sistema operatiu Windows XP (o superior), Mac OS o Linux*. També es necessita tenir instal·lat un dels navegadors següents: Internet Explorer 9.0 (o superior), Mozilla Firefox o Chrome.

* A causa de la gran varietat de distribucions que hi ha, no especifiquem totes les versions possibles.

Procés de matrícula

1. Formularis de matrícula

Emplena el formulari de matrícula del curs concret que t'interessa, que trobaràs a la part superior de la pàgina.

2. Accés al campus

Un cop feta la matrícula, rebràs les claus d'accés al Campus Virtual. És molt recomanable que hi accedeixis per a anar-te familiaritzant amb l'entorn. Al llarg del dia del començament de semestre s'activaran les teves aules virtuals al Campus.

Formes de pagament

El pagament dels cursos es fa amb targeta.

1. TPVV: pagament amb una targeta de crèdit o de dèbit de qualsevol entitat financera, mitjançant el TPVV (terminal de punt de venda virtual) de «la Caixa».

Informació sobre el desistiment de matrícula

Descomptes

Si us podeu acollir a algun d'aquests descomptes ho heu d'indicar en el moment de fer la matrícula.

• UOC Alumni: 10 % de descompte

Pots obtenir aquest descompte si has obtingut un títol oficial (de grau, llicenciatura, diplomatura, enginyeria o màster universitari) o un màster o postgrau propi a la UOC.

• UOC Alumni Premium: 15 % de descompte

Pots obtenir aquest descompte tots els membres d'Alumni Premium.

Assegurança gratuïta de matrícula

La UOC ofereix una assegurança de matrícula per defecte i gratuïta als estudiants que fan uns estudis de durada mínima d'un semestre i que resideixen a l'Estat espanyol. D'aquesta manera, si us trobeu en una situació imprevista i no podeu pagar la matrícula, la Universitat us ajuda a continuar amb els vostres estudis.

L'assegurança cobreix els estudiants de graus, màsters universitaris, especialitzacions, postgraus i màsters propis, cursos d'Assignatures per a cursar lliurement i del Centre d'Idiomes Moderns, diplomatures, enginyeries i llicenciatures.

+ Consulta la informació de l'assegurança gratuïta d'atur o malaltia per continuar estudiant

Concepte Preu
Preu del curs 319,00 €