Gestió de continguts

Assignatura

Presentació

El terme gestió de continguts s'utilitza en contextos i amb interpretacions molt diversos perquè amb la digitalització de la informació, qualsevol tractament de les dades acaba implicant alguna gestió de continguts.

Duració: 150 hores

Inici: 21 febrer 2018

Per mitjà d'un cas pràctic audiovisual, centrat en La Vanguardia, es farà un itinerari sobre els diferents aspectes que la gestió de continguts té en una empresa que fa de la creació, la publicació i la gestió de la informació el seu negoci.

Objectius i competències

Les competències de l'assignatura són:

1. Capacitat d'aprendre i actualitzar-se permanentment.
  2. Capacitat d'ús i aplicació de les TIC en l'àmbit acadèmic i professional.
  3. Capacitat de cerca, gestió i ús de la informació.
  4. Ús i aplicació de tècniques i llenguatges propis dels diferents mitjans de comunicació.
  5. Capacitat d'adaptació als llenguatges específics dels mitjans i suports i dels públics objectiu.
  6. Coneixement de totes les fases de producció i d'explotació del producte, i també dels mitjans tècnics implicats.
  7. Capacitat d'identificar possibilitats d'aplicació d'eines i tecnologies en productes, serveis i projectes de comunicació.

• Una necessitat del segle XXI?
  • Canvis en els rols professionals
  • La publicació a Internet
  • Eines i tecnologies
  • Reptes de futur

Materials

Els materials didàctics d'aquesta assignatura consten d'apunts en suport paper i en format web i d'un cas d'estudi audiovisual en format DVD.

Requisits previs

No cal tenir coneixements previs específics per cursar aquesta assignatura.

El seguiment i la superació de les assignatures cursades porta a l'obtenció d'un certificat de la UOC. Aquest document permetrà la convalidació -o reconeixement- amb les assignatures dels estudis universitaris de la UOC sempre que es reuneixin els requisits previs determinats.

Pablo Lara Navarra

Requisits tècnics

Per al seguiment d'aquesta assignatura és necessari disposar d'un ordinador de sobretaula o portàtil amb connexió a internet (per banda ampla, ADSL o cable) i un monitor amb una resolució mínima de 1.024 x 768 píxels. Per a poder consultar alguns materials també pot ser necessari un lector de DVD.

És recomanable que la CPU (sigui d'un ordinador de sobretaula o d'un portàtil) tingui com a mínim 2 GB de memòria RAM i 2 GHz de velocitat de processador.

És necessari un sistema operatiu Windows XP (o superior), Mac OS o Linux*. També es necessita tenir instal·lat un dels navegadors següents: Internet Explorer 9.0 (o superior), Mozilla Firefox o Chrome.

* A causa de la gran varietat de distribucions que hi ha, no especifiquem totes les versions possibles.

Procés de matrícula

1. Formularis de matrícula

Emplena el formulari de matrícula del curs concret que t'interessa, que trobaràs a la part superior de la pàgina.

2. Accés al campus

Un cop feta la matrícula, rebràs les claus d'accés al Campus Virtual. És molt recomanable que hi accedeixis per a anar-te familiaritzant amb l'entorn. Al llarg del dia del començament de semestre s'activaran les teves aules virtuals al Campus.

Formes de pagament

El pagament dels cursos es fa amb targeta.

1. TPVV: pagament amb una targeta de crèdit o de dèbit de qualsevol entitat financera, mitjançant el TPVV (terminal de punt de venda virtual) de «la Caixa».

Informació sobre el desistiment de matrícula

Descomptes

Si us podeu acollir a algun d'aquests descomptes ho heu d'indicar en el moment de fer la matrícula.

• UOC Alumni: 10 % de descompte

Pots obtenir aquest descompte si has obtingut un títol oficial (de grau, llicenciatura, diplomatura, enginyeria o màster universitari) o un màster o postgrau propi a la UOC.

• UOC Alumni Premium: 15 % de descompte

Pots obtenir aquest descompte tots els membres d'Alumni Premium.

Assegurança gratuïta de matrícula

La UOC ofereix una assegurança de matrícula per defecte i gratuïta als estudiants que fan uns estudis de durada mínima d'un semestre i que resideixen a l'Estat espanyol. D'aquesta manera, si us trobeu en una situació imprevista i no podeu pagar la matrícula, la Universitat us ajuda a continuar amb els vostres estudis.

L'assegurança cobreix els estudiants de graus, màsters universitaris, especialitzacions, postgraus i màsters propis, cursos d'Assignatures per a cursar lliurement i del Centre d'Idiomes Moderns, diplomatures, enginyeries i llicenciatures.

+ Consulta la informació de l'assegurança gratuïta d'atur o malaltia per continuar estudiant

Concepte Preu
Preu del curs 320,00 €