Expressió audiovisual

Assignatura

Presentació

Aquesta assignatura representa una introducció rica i suggerent a l'anàlisi i la reflexió sobre les diferents metodologies i eines conceptuals de lectura i interpretació de les imatges, preferentment audiovisuals.

Duració: 150 hores

Inici: 20 setembre 2017

Al llarg del semestre adquirireu coneixements per a poder analitzar i comprendre amb profunditat qualsevol tipus d'imatge o fragment audiovisual. Començarem amb l'estudi d'imatges pictòriques, fotogràfiques, etc. A continuació, ens familiaritzarem amb diferents marcs teòrics referits a la investigació del llenguatge cinematogràfic i audiovisual. Finalment, caldrà assimilar els diversos elements -narratius, estètics, tècnics, lingüístics, etc.- que componen un relat audiovisual, especialment el cinematogràfic.

Objectius i competències

Els objectius de l'assignatura són:

1. Conèixer les característiques fonamentals de la imatge i el seu funcionament.
  2. Relacionar la imatge amb la visió.
  3. Establir les relacions entre imatge i so i delimitar les característiques del fenomen audiovisual.
  4. Diferenciar el funcionament de tots dos mitjans per a trobar-hi analogies productives.
  5. Aprendre a mirar la imatge per a aprofundir en la seva composició i obtenir eines per a fer-ne l'anàlisi.
  6. Introduir les múltiples facetes del fenomen visual, tant per les seves característiques genèriques com per l'ús, les tècniques i la significació.
  7. Fer una aproximació a les principals metodologies d'anàlisi de la imatge.
  8. Aprendre a detectar les manifestacions visuals del fenomen cultural.
  9. Utilitzar el fenomen cinematogràfic com a introducció a la creació d'imatges amb finalitats comunicatives i expressives.
  10. Aproximar-se al concepte d'escena com a nucli de la creació d'un espai visual dramatúrgic.
  11. Aproximar-se al concepte de seqüència per a comprendre el desenvolupament temporal dels espais fílmics.

• Fenomenologia de la imatge
  • Lectures de la imatge
  • Praxi de la imatge

Materials

Els materials didàctics d'aquesta assignatura consten d'apunts en suport paper i en format web, tres CD-ROM amb material audiovisual i material complementari en format web.

Requisits previs

No cal tenir coneixements previs específics per cursar aquesta assignatura.

El seguiment i la superació de les assignatures cursades porta a l'obtenció d'un certificat de la UOC. Aquest document permetrà la convalidació -o reconeixement- amb les assignatures dels estudis universitaris de la UOC sempre que es reuneixin els requisits previs determinats.

Irene Da Rocha Fort

Requisits tècnics

Per al seguiment d'aquesta assignatura és necessari disposar d'un ordinador de sobretaula o portàtil amb connexió a internet (per banda ampla, ADSL o cable) i un monitor amb una resolució mínima de 1.024 x 768 píxels. Per a poder consultar alguns materials també pot ser necessari un lector de DVD.

És recomanable que la CPU (sigui d'un ordinador de sobretaula o d'un portàtil) tingui com a mínim 2 GB de memòria RAM i 2 GHz de velocitat de processador.

És necessari un sistema operatiu Windows XP (o superior), Mac OS o Linux*. També es necessita tenir instal·lat un dels navegadors següents: Internet Explorer 9.0 (o superior), Mozilla Firefox o Chrome.

* A causa de la gran varietat de distribucions que hi ha, no especifiquem totes les versions possibles.

Procés de matrícula

1. Formularis de matrícula

Emplena el formulari de matrícula del curs concret que t'interessa, que trobaràs a la part superior de la pàgina.

2. Accés al campus

Un cop feta la matrícula, rebràs les claus d'accés al Campus Virtual. És molt recomanable que hi accedeixis per a anar-te familiaritzant amb l'entorn. Al llarg del dia del començament de semestre s'activaran les teves aules virtuals al Campus.

Formes de pagament

El pagament dels cursos es fa amb targeta.

1. TPVV: pagament amb una targeta de crèdit o de dèbit de qualsevol entitat financera, mitjançant el TPVV (terminal de punt de venda virtual) de «la Caixa».

Informació sobre el desistiment de matrícula

Descomptes

Si us podeu acollir a algun d'aquests descomptes ho heu d'indicar en el moment de fer la matrícula.

• UOC Alumni: 10 % de descompte

Pots obtenir aquest descompte si has obtingut un títol oficial (de grau, llicenciatura, diplomatura, enginyeria o màster universitari) o un màster o postgrau propi a la UOC.

• UOC Alumni Premium: 15 % de descompte

Pots obtenir aquest descompte tots els membres d'Alumni Premium.

Assegurança gratuïta de matrícula

La UOC ofereix una assegurança de matrícula per defecte i gratuïta als estudiants que fan uns estudis de durada mínima d'un semestre i que resideixen a l'Estat espanyol. D'aquesta manera, si us trobeu en una situació imprevista i no podeu pagar la matrícula, la Universitat us ajuda a continuar amb els vostres estudis.

L'assegurança cobreix els estudiants de graus, màsters universitaris, especialitzacions, postgraus i màsters propis, cursos d'Assignatures per a cursar lliurement i del Centre d'Idiomes Moderns, diplomatures, enginyeries i llicenciatures.

+ Consulta la informació de l'assegurança gratuïta d'atur o malaltia per continuar estudiant

Concepte Preu
Preu del curs 319,00 €