Estructura del sector audiovisual

Assignatura

Presentació

La indústria audiovisual contemporània ofereix nombrosos exemples de les complexes interrelacions entre autors, institucions, empreses, mitjans, suports i receptors dels productes audiovisuals. El material didàctic de l'assignatura Estructura del sector audiovisual, del qual en són autors Judith Clares, Josep Lluís Fecé i David Fernández Quijada, en realitza una acurada descripció i anàlisi, centrant-se en l'evolució de la televisió.

Duració: 75 hores

Inici: 20 setembre 2017

Idioma: català

Així, fa un estudi dels diferents models de televisió atenent a criteris fonamentals com l'abast, la titularitat o l'especialització. Igualment, entra en l'essencial aspecte del finançament abans d'endinsar-se ne el propi producte televisiu a través dels gèneres i formats televisius, la seva programació i l'audiència a qui va dirigit. Un darrer capítol se centra en les opcions obertes davant l'evolució tecnològica, fent èmfasi en els models que apareixen al voltant de la televisió connectada.

Objectius i competències

Els objetius generals que l'estudiant haurà hagut d'assolir un cop hagi cursat l'assignatura són:

• Comprendre i valorar la dimensió industrial de l'audiovisual.
  • Conèixer l'evolució del negoci audiovisual dins de les indústries culturals i analitzar qüestions vinculades amb les estratègies de producció de continguts, la formació de mercats i la posició dels diferents actors en aquests mercats.
  • Comprendre el funcionament del sistema televisiu i les seves perspectives d'evolució.
  • Entendre el paper que juga la programació, l'estudi dels públics objectius i la valoració de les audiències en la indústria televisiva.

Continguts

L'assignatura s'estructura en set grans apartats, que coincideixen amb els set capítols dels materials. Un primer apartat introductori és seguit per sis temes específics: abast de les emissions, titularitat de les cadenes, especialització del contingut, finançament de la indústria, continguts i audiència i, finalment, l'impacte tecnològic a través de l'estudi de la darrera gran novetat tecnològica en el sector, la televisió connectada.

1. Els eixos que estructuren el sector televisiu
  2. Abast televisiu i globalització. De les televisions nacionals a les transnacionals
  3. Titularitat televisiva. Establint les regles del joc
  4. Especialització: el camí cap a la fragmentació
  5. Finançament: la lluita entre el pagament i la gratuïtat
  6. El producte televisiu i l'audiència: un exercici d'encaix?
  7. La televisió connectada

Tots aquests elements no es donen de forma independent en el mercat, sinó que s'interrelacionen i influeixen entre ells. És per això que les diferents activitats plantejades obligaran a combinar aspectes tractats en diferents capítols.

Requisits previs

No cal tenir coneixements previs específics per cursar aquesta assignatura.

El seguiment i la superació de les assignatures cursades porta a l'obtenció d'un certificat de la UOC. Aquest document permetrà la convalidació -o reconeixement- amb les assignatures dels estudis universitaris de la UOC sempre que es reuneixin els requisits previs determinats.

Judith Clares Gavilán

Requisits tècnics

Per al seguiment d'aquesta assignatura és necessari disposar d'un ordinador de sobretaula o portàtil amb connexió a internet (per banda ampla, ADSL o cable) i un monitor amb una resolució mínima de 1.024 x 768 píxels. Per a poder consultar alguns materials també pot ser necessari un lector de DVD.

És recomanable que la CPU (sigui d'un ordinador de sobretaula o d'un portàtil) tingui com a mínim 2 GB de memòria RAM i 2 GHz de velocitat de processador.

És necessari un sistema operatiu Windows XP (o superior), Mac OS o Linux*. També es necessita tenir instal·lat un dels navegadors següents: Internet Explorer 9.0 (o superior), Mozilla Firefox o Chrome.

* A causa de la gran varietat de distribucions que hi ha, no especifiquem totes les versions possibles.

Procés de matrícula

1. Formularis de matrícula

Emplena el formulari de matrícula del curs concret que t'interessa, que trobaràs a la part superior de la pàgina.

2. Accés al campus

Un cop feta la matrícula, rebràs les claus d'accés al Campus Virtual. És molt recomanable que hi accedeixis per a anar-te familiaritzant amb l'entorn. Al llarg del dia del començament de semestre s'activaran les teves aules virtuals al Campus.

Formes de pagament

El pagament dels cursos es fa amb targeta.

1. TPVV: pagament amb una targeta de crèdit o de dèbit de qualsevol entitat financera, mitjançant el TPVV (terminal de punt de venda virtual) de «la Caixa».

Informació sobre el desistiment de matrícula

Descomptes

Si us podeu acollir a algun d'aquests descomptes ho heu d'indicar en el moment de fer la matrícula.

• UOC Alumni: 10 % de descompte

Pots obtenir aquest descompte si has obtingut un títol oficial (de grau, llicenciatura, diplomatura, enginyeria o màster universitari) o un màster o postgrau propi a la UOC.

• UOC Alumni Premium: 15 % de descompte

Pots obtenir aquest descompte tots els membres d'Alumni Premium.

Assegurança gratuïta de matrícula

La UOC ofereix una assegurança de matrícula per defecte i gratuïta als estudiants que fan uns estudis de durada mínima d'un semestre i que resideixen a l'Estat espanyol. D'aquesta manera, si us trobeu en una situació imprevista i no podeu pagar la matrícula, la Universitat us ajuda a continuar amb els vostres estudis.

L'assegurança cobreix els estudiants de graus, màsters universitaris, especialitzacions, postgraus i màsters propis, cursos d'Assignatures per a cursar lliurement i del Centre d'Idiomes Moderns, diplomatures, enginyeries i llicenciatures.

+ Consulta la informació de l'assegurança gratuïta d'atur o malaltia per continuar estudiant

Concepte Preu
Preu del curs 160,00 €