Estructura de la comunicació

Assignatura

Presentació

Aquesta assignatura tracta l'anàlisi de la interacció entre els canvis tecnològics, econòmics, socials i culturals en els mitjans de comunicació durant les últimes dècades en el context de la societat en xarxa.

Duració: 150 hores

Inici: 20 setembre 2017

Posant l'èmfasi en l'anàlisi dels metasistemes d'informació i entreteniment, liderats per la preeminència de la televisió i Internet com a mitjans preponderants, l'assignatura combina l'estudi quantitatiu amb la valoració qualitativa per entendre el nou context d'articulació dels mitjans de la nostra societat, tot seguint un model de comunicació sintètica en xarxa.

Objectius i competències

Les competències de l'assignatura són:

1. Capacitat d'anàlisi crítica i interpretació de l'entorn.
  2. Capacitat de recerca, gestió i ús de la informació.
  3. Coneixement general dels canvis tecnològics, econòmics, socials, polítics i culturals que afecten l'àmbit de la comunicació en la societat xarxa.
  4. Coneixement general de les dimensions i característiques pròpies de les societats en transició i les societats informacionals o societats xarxa.
  5. Coneixement general dels mitjans de comunicació i els canvis que la irrupció d'Internet ha implicat en el sector i en la manera d'informar i comunicar.
  6. Coneixement de les estructures pròpies de les indústries culturals i comunicatives.
  7. Coneixement del mercat i del sector professional de la comunicació per a detectar oportunitats de desenvolupament.

• Motors de la transformació del mapa de la comunicació
  • El canvi de les regles del joc
  • El procés de concentració mediàtica a Espanya
  • El factor polític, determinant al segle XX

Materials

Els materials didàctics d'aquesta assignatura consten d'apunts en suport paper i en format web.

Requisits previs

No cal tenir coneixements previs específics per cursar aquesta assignatura.

El seguiment i la superació de les assignatures cursades porta a l'obtenció d'un certificat de la UOC. Aquest document permetrà la convalidació -o reconeixement- amb les assignatures dels estudis universitaris de la UOC sempre que es reuneixin els requisits previs determinats.

Maria Candela Ollé Castellà

Requisits tècnics

Per al seguiment d'aquesta assignatura és necessari disposar d'un ordinador de sobretaula o portàtil amb connexió a internet (per banda ampla, ADSL o cable) i un monitor amb una resolució mínima de 1.024 x 768 píxels. Per a poder consultar alguns materials també pot ser necessari un lector de DVD.

És recomanable que la CPU (sigui d'un ordinador de sobretaula o d'un portàtil) tingui com a mínim 2 GB de memòria RAM i 2 GHz de velocitat de processador.

És necessari un sistema operatiu Windows XP (o superior), Mac OS o Linux*. També es necessita tenir instal·lat un dels navegadors següents: Internet Explorer 9.0 (o superior), Mozilla Firefox o Chrome.

* A causa de la gran varietat de distribucions que hi ha, no especifiquem totes les versions possibles.

Procés de matrícula

1. Formularis de matrícula

Emplena el formulari de matrícula del curs concret que t'interessa, que trobaràs a la part superior de la pàgina.

2. Accés al campus

Un cop feta la matrícula, rebràs les claus d'accés al Campus Virtual. És molt recomanable que hi accedeixis per a anar-te familiaritzant amb l'entorn. Al llarg del dia del començament de semestre s'activaran les teves aules virtuals al Campus.

Formes de pagament

El pagament dels cursos es fa amb targeta.

1. TPVV: pagament amb una targeta de crèdit o de dèbit de qualsevol entitat financera, mitjançant el TPVV (terminal de punt de venda virtual) de «la Caixa».

Informació sobre el desistiment de matrícula

Descomptes

Si us podeu acollir a algun d'aquests descomptes ho heu d'indicar en el moment de fer la matrícula.

• UOC Alumni: 10 % de descompte

Pots obtenir aquest descompte si has obtingut un títol oficial (de grau, llicenciatura, diplomatura, enginyeria o màster universitari) o un màster o postgrau propi a la UOC.

• UOC Alumni Premium: 15 % de descompte

Pots obtenir aquest descompte tots els membres d'Alumni Premium.

Assegurança gratuïta de matrícula

La UOC ofereix una assegurança de matrícula per defecte i gratuïta als estudiants que fan uns estudis de durada mínima d'un semestre i que resideixen a l'Estat espanyol. D'aquesta manera, si us trobeu en una situació imprevista i no podeu pagar la matrícula, la Universitat us ajuda a continuar amb els vostres estudis.

L'assegurança cobreix els estudiants de graus, màsters universitaris, especialitzacions, postgraus i màsters propis, cursos d'Assignatures per a cursar lliurement i del Centre d'Idiomes Moderns, diplomatures, enginyeries i llicenciatures.

+ Consulta la informació de l'assegurança gratuïta d'atur o malaltia per continuar estudiant

Concepte Preu
Preu del curs 319,00 €