Competències TIC en Comunicació

Assignatura

Presentació

L'assignatura té com a finalitat principal iniciar-vos de manera gradual i integrada en l'adquisició de la competència d'ús i aplicació de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) en l'àmbit acadèmic i professional.

Duració: 150 hores

Inici: 21 febrer 2018

Aquesta competència comprèn l'ús racional i crític de les TIC per a treballar i estudiar en la societat de la informació. L'assignatura es basa en la metodologia de treball per a projectes en xarxa. Mitjançant la realització d'un projecte digital en grup sobre un tema vinculat a l'àmbit de la comunicació, es pretén treballar de manera integrada un conjunt de competències específiques en TIC.

La superació de l'assignatura Competències TIC en Comunicació es considera equivalent al certificat mitjà de l'acreditació de competències en tecnologies de la informació i la comunicació (ACTIC) de la Generalitat de Catalunya, d'acord amb l'Ordre EMO/129/2015 de 28 d'abril (DOGC de 13 de maig de 2015).

Objectius i competències

Aquesta assignatura té per objectiu dotar-vos d'una base de coneixements i competències en TIC a nivell acadèmic i professional treballant els següents objectius competencials:

1. Cercar i seleccionar informació a la xarxa.
  2. Analitzar i tractar la informació multimèdia.
  3. Presentar i difondre la informació multimèdia.
  4. Adquirir estratègies de comunicació a la xarxa.
  5. Dominar les nocions bàsiques de tecnologia digital.
  6. Planificar el treball en un entorn virtual
  7. Gestionar un projecte digital
  8. Adquirir una actitud digital cívica.
  9. Adquirir habilitats de treball en equip en xarxa.

Continguts

L'assignatura treballa un conjunt de continguts de tipus reflexiu, metodològic i instrumental que faciliten l'adquisició de les competències específiques en TIC. Els continguts més instrumentals no posen l'èmfasi en el domini de l'eina, sinó en la seva aplicació en situacions específiques de l'àmbit de estudi.

Continguts reflexius:

• Ús racional i crític de les TIC
  • Aplicació de les TIC en l'àmbit de l'estudi de Comunicació
  • La xarxa social
  • L'actitud digital

Continguts metodològics:

• Planificació del treball en un entorn virtual
  • Gestió d'un projecte digital en equip
  • Treball en equip en entorns virtuals
  • Estils de comunicació a la xarxa

Continguts instrumentals:

• Nocions bàsiques de la tecnologia
  • Cerca, tractament i presentació de la informació multimèdia

Materials

Els materials didàctics d'aquesta assignatura consten de recursos en xarxa.

Requisits previs

Es recomanen uns mínims coneixements de les TIC a nivell d'usuari.

El seguiment i la superació de les assignatures cursades porta a l'obtenció d'un certificat de la UOC. Aquest document permetrà la convalidació -o reconeixement- amb les assignatures dels estudis universitaris de la UOC sempre que es reuneixin els requisits previs determinats.

Adriana Ornellas

Requisits tècnics

Per al seguiment d'aquesta assignatura és necessari disposar d'un ordinador de sobretaula o portàtil amb connexió a internet (per banda ampla, ADSL o cable) i un monitor amb una resolució mínima de 1.024 x 768 píxels. Per a poder consultar alguns materials també pot ser necessari un lector de DVD.

És recomanable que la CPU (sigui d'un ordinador de sobretaula o d'un portàtil) tingui com a mínim 2 GB de memòria RAM i 2 GHz de velocitat de processador.

És necessari un sistema operatiu Windows XP (o superior), Mac OS o Linux*. També es necessita tenir instal·lat un dels navegadors següents: Internet Explorer 9.0 (o superior), Mozilla Firefox o Chrome.

* A causa de la gran varietat de distribucions que hi ha, no especifiquem totes les versions possibles.

Procés de matrícula

1. Formularis de matrícula

Emplena el formulari de matrícula del curs concret que t'interessa, que trobaràs a la part superior de la pàgina.

2. Accés al campus

Un cop feta la matrícula, rebràs les claus d'accés al Campus Virtual. És molt recomanable que hi accedeixis per a anar-te familiaritzant amb l'entorn. Al llarg del dia del començament de semestre s'activaran les teves aules virtuals al Campus.

Formes de pagament

El pagament dels cursos es fa amb targeta.

1. TPVV: pagament amb una targeta de crèdit o de dèbit de qualsevol entitat financera, mitjançant el TPVV (terminal de punt de venda virtual) de «la Caixa».

Informació sobre el desistiment de matrícula

Descomptes

Si us podeu acollir a algun d'aquests descomptes ho heu d'indicar en el moment de fer la matrícula.

• UOC Alumni: 10 % de descompte

Pots obtenir aquest descompte si has obtingut un títol oficial (de grau, llicenciatura, diplomatura, enginyeria o màster universitari) o un màster o postgrau propi a la UOC.

• UOC Alumni Premium: 15 % de descompte

Pots obtenir aquest descompte tots els membres d'Alumni Premium.

Assegurança gratuïta de matrícula

La UOC ofereix una assegurança de matrícula per defecte i gratuïta als estudiants que fan uns estudis de durada mínima d'un semestre i que resideixen a l'Estat espanyol. D'aquesta manera, si us trobeu en una situació imprevista i no podeu pagar la matrícula, la Universitat us ajuda a continuar amb els vostres estudis.

L'assegurança cobreix els estudiants de graus, màsters universitaris, especialitzacions, postgraus i màsters propis, cursos d'Assignatures per a cursar lliurement i del Centre d'Idiomes Moderns, diplomatures, enginyeries i llicenciatures.

+ Consulta la informació de l'assegurança gratuïta d'atur o malaltia per continuar estudiant

Concepte Preu
Preu del curs 320,00 €