Narrativa catalana actual

Assignatura

Presentació

L'alumne que cursi l'assignatura Narrativa catalana actual obtindrà una visió suficientment significativa de la producció del gènere narratiu més rellevant d'arreu del domini lingüístic publicat des dels anys setanta del segle passat fins avui.

Duració: 150 hores

Inici: 20 setembre 2017

Idioma: català

Al llarg del semestre l'alumne adquirirà estratègies i eines interpretatives per tal d'interpretar les obres proposades del període, desenvoluparà la capacitat d'elaborar discursos hermenèutics sobre textos i qüestions relacionades amb la teoria i la crítica narratives, i compartirà amb els companys de l'aula experiències lectores que li permetran enriquir la multiplicitat de perspectives que possibilita o reclama la lectura.

Objectius i competències

Objectius

• Conèixer els processos de recepció de textos i discursos vinculats a la tradició literària/narrativa catalana.
  • Situar i relacionar obres i autors en el marc de la tradició literària i cultural catalana.
  • Posar en relació la producció literària en llengua catalana amb altres realitats culturals.
  • Aplicar el pensament crític a la lectura, descripció i anàlisi dels textos.
  • Conèixer els mecanismes pels quals la institució literària estableix un procés dinàmic de formació i reelaboració d'un repertori canònic.
  • Reflexionar de manera teòrica i metacrítica en relació amb la literatura.
  • Analitzar com els textos literaris i audiovisuals i altres productes culturals reflecteixen, influeixen i participen en els processos de construcció de la subjectivitat i la identitat, especialment pel que fa al gènere, la sexualitat, la nació o la classe.
  • Argumentar idees complexes de manera clara, coherent i persuasiva per escrit sobre textos, discursos i fenòmens lingüístics i culturals, fent servir els diversos gèneres que hi ha en la disciplina.
  • Analitzar i interpretar textos de naturalesa complexa.
  • Formular preguntes de recerca adequades als objectes estudiats, i aplicar de manera crítica mètodes, marcs conceptuals i recursos apropiats per a explorar i respondre les preguntes.

Competències

• Conèixer la història, els moviments literaris, les obres i els autors principals de la literatura catalana.
  • Analitzar i comentar críticament obres literàries.
  • Analitzar textos, discursos i fenòmens des d'una perspectiva teòrica i comparada.
  • Analitzar críticament textos, productes i pràctiques culturals.
  • Desenvolupar la capacitat d'anàlisi i síntesi.
  • Perfeccionar l'expressió escrita per a la vida acadèmica i professional.

1. La institució narrativa: llengua i cànon
  2. La institució narrativa: els agents
  3. Narradors i obres

Materials

Els materials didàctics d'aquesta assignatura consten d'apunts en suport paper i en format web, i recursos en xarxa.

Requisits previs

No cal tenir coneixements previs específics per cursar aquesta assignatura.

El seguiment i la superació de les assignatures cursades porta a l'obtenció d'un certificat de la UOC. Aquest document permetrà la convalidació -o reconeixement- amb les assignatures dels estudis universitaris de la UOC sempre que es reuneixin els requisits previs determinats.

Teresa Iribarren Donadeu

Requisits tècnics

Per al seguiment d'aquesta assignatura és necessari disposar d'un ordinador de sobretaula o portàtil amb connexió a internet (per banda ampla, ADSL o cable) i un monitor amb una resolució mínima de 1.024 x 768 píxels. Per a poder consultar alguns materials també pot ser necessari un lector de DVD.

És recomanable que la CPU (sigui d'un ordinador de sobretaula o d'un portàtil) tingui com a mínim 2 GB de memòria RAM i 2 GHz de velocitat de processador.

És necessari un sistema operatiu Windows XP (o superior), Mac OS o Linux*. També es necessita tenir instal·lat un dels navegadors següents: Internet Explorer 9.0 (o superior), Mozilla Firefox o Chrome.

* A causa de la gran varietat de distribucions que hi ha, no especifiquem totes les versions possibles.

Procés de matrícula

1. Formularis de matrícula

Emplena el formulari de matrícula del curs concret que t'interessa, que trobaràs a la part superior de la pàgina.

2. Accés al campus

Un cop feta la matrícula, rebràs les claus d'accés al Campus Virtual. És molt recomanable que hi accedeixis per a anar-te familiaritzant amb l'entorn. Al llarg del dia del començament de semestre s'activaran les teves aules virtuals al Campus.

Formes de pagament

El pagament dels cursos es fa amb targeta.

1. TPVV: pagament amb una targeta de crèdit o de dèbit de qualsevol entitat financera, mitjançant el TPVV (terminal de punt de venda virtual) de «la Caixa».

Informació sobre el desistiment de matrícula

Descomptes

Si us podeu acollir a algun d'aquests descomptes ho heu d'indicar en el moment de fer la matrícula.

• UOC Alumni: 10 % de descompte

Pots obtenir aquest descompte si has obtingut un títol oficial (de grau, llicenciatura, diplomatura, enginyeria o màster universitari) o un màster o postgrau propi a la UOC.

• UOC Alumni Premium: 15 % de descompte

Pots obtenir aquest descompte tots els membres d'Alumni Premium.

Assegurança gratuïta de matrícula

La UOC ofereix una assegurança de matrícula per defecte i gratuïta als estudiants que fan uns estudis de durada mínima d'un semestre i que resideixen a l'Estat espanyol. D'aquesta manera, si us trobeu en una situació imprevista i no podeu pagar la matrícula, la Universitat us ajuda a continuar amb els vostres estudis.

L'assegurança cobreix els estudiants de graus, màsters universitaris, especialitzacions, postgraus i màsters propis, cursos d'Assignatures per a cursar lliurement i del Centre d'Idiomes Moderns, diplomatures, enginyeries i llicenciatures.

+ Consulta la informació de l'assegurança gratuïta d'atur o malaltia per continuar estudiant

Concepte Preu
Preu del curs 319,00 €