Presentació

Aquesta assignatura intenta explicar des de la perspectiva de la Història, l'abast de la integració mundial actual en la seva complexitat i ajudar a l'estudiant a reflexionar sobre els reptes que ha de fer front el món actual.

Duració: 150 hores

Inici: 20 setembre 2017

Finalment, s'assajarà una reflexió sobre el paper actual de la disciplina històrica.

Objectius i competències

Objectius

• Conèixer l'evolució de les relacions internacionals des de la fi de la segona Guerra Mundial i que han configurat l'ordre mundial actual.
  • Conèixer i analitzar les institucions mundial creades a la fi de la 2a Guerra Mundial i la seva evolució fins a l'actualitat.
  • Comprendre els principals processos d'integració regional, i particularment el de la Unió Europea.
  • Plantejar-se i examinar els principals clibatges a que s'enfronta el món actual en l'àmbit demogràfic, mediambiental, econòmic, polític i social.
  • Comprendre l'abast de l'actual procés d'integració mundial.
  • Reflexionar sobre el paper de la Història després de la crisi del paradigma modern.

Competències

• Capacitat per comprendre els grans processos socials i culturals en la història des d'una perspectiva actual.
  • Capacitat de reconèixer i interpretar la complexitat de la diversitat cultural.
  • Capacitat per analitzar informacions contingudes en textos, imatges i discursos i avaluar-los de forma autònoma i crítica.
  • Capacitat per a l'anàlisi i la síntesi.

• Les relacions internacionals durant la Guerra Freda (1945-1991)
  • Història internacional. De la fi de la Guerra Freda a la 2ª Guerra del Golf
  • Història de la Integració Europea
  • Som davant una societat global? Problemes d'avui, reptes de futur
  • La Història a la fi de la Història

Materials

Els materials didàctics d'aquesta assignatura consten d'apunts en suport paper i en format web, i recursos en xarxa.

Requisits previs

No cal tenir coneixements previs específics per cursar aquesta assignatura.

El seguiment i la superació de les assignatures cursades porta a l'obtenció d'un certificat de la UOC. Aquest document permetrà la convalidació -o reconeixement- amb les assignatures dels estudis universitaris de la UOC sempre que es reuneixin els requisits previs determinats.

Marc Gil Garrusta

Requisits tècnics

Per al seguiment d'aquesta assignatura és necessari disposar d'un ordinador de sobretaula o portàtil amb connexió a internet (per banda ampla, ADSL o cable) i un monitor amb una resolució mínima de 1.024 x 768 píxels. Per a poder consultar alguns materials també pot ser necessari un lector de DVD.

És recomanable que la CPU (sigui d'un ordinador de sobretaula o d'un portàtil) tingui com a mínim 2 GB de memòria RAM i 2 GHz de velocitat de processador.

És necessari un sistema operatiu Windows XP (o superior), Mac OS o Linux*. També es necessita tenir instal·lat un dels navegadors següents: Internet Explorer 9.0 (o superior), Mozilla Firefox o Chrome.

* A causa de la gran varietat de distribucions que hi ha, no especifiquem totes les versions possibles.

Procés de matrícula

1. Formularis de matrícula

Emplena el formulari de matrícula del curs concret que t'interessa, que trobaràs a la part superior de la pàgina.

2. Accés al campus

Un cop feta la matrícula, rebràs les claus d'accés al Campus Virtual. És molt recomanable que hi accedeixis per a anar-te familiaritzant amb l'entorn. Al llarg del dia del començament de semestre s'activaran les teves aules virtuals al Campus.

Formes de pagament

El pagament dels cursos es fa amb targeta.

1. TPVV: pagament amb una targeta de crèdit o de dèbit de qualsevol entitat financera, mitjançant el TPVV (terminal de punt de venda virtual) de «la Caixa».

Informació sobre el desistiment de matrícula

Descomptes

Si us podeu acollir a algun d'aquests descomptes ho heu d'indicar en el moment de fer la matrícula.

• UOC Alumni: 10 % de descompte

Pots obtenir aquest descompte si has obtingut un títol oficial (de grau, llicenciatura, diplomatura, enginyeria o màster universitari) o un màster o postgrau propi a la UOC.

• UOC Alumni Premium: 15 % de descompte

Pots obtenir aquest descompte tots els membres d'Alumni Premium.

Assegurança gratuïta de matrícula

La UOC ofereix una assegurança de matrícula per defecte i gratuïta als estudiants que fan uns estudis de durada mínima d'un semestre i que resideixen a l'Estat espanyol. D'aquesta manera, si us trobeu en una situació imprevista i no podeu pagar la matrícula, la Universitat us ajuda a continuar amb els vostres estudis.

L'assegurança cobreix els estudiants de graus, màsters universitaris, especialitzacions, postgraus i màsters propis, cursos d'Assignatures per a cursar lliurement i del Centre d'Idiomes Moderns, diplomatures, enginyeries i llicenciatures.

+ Consulta la informació de l'assegurança gratuïta d'atur o malaltia per continuar estudiant

Concepte Preu
Preu del curs 317,00 €