Història III

Assignatura

Presentació

Aquesta assignatura presenta les grans transformacions que es produeixen en l'àmbit econòmic, cultural i polític, des de l'últim terç del segle XVIII fins a l'esclat de la Primera Guerra Mundial, i que configuren el món contemporani.

Duració: 150 hores

Inici: 20 setembre 2017

Aquestes transformacions derivades de la Revolució Industrial i de la Revolució Liberal, inspirada per la Il·lustració, reconfiguren la societat i l'individu europeus sobre noves bases que coneixem com a modernitat; i estableixen, al llarg del segle XIX, els fonaments dels estats nacionals moderns i l'hegemonia europea mundial que coneixem com a Imperialisme.

Aquesta assignatura forma part del Grau d'Humanitats.

Objectius i competències

Els objectius de l'assignatura són:

1. Identificar el caràcter fundacional del projecte il·lustrat en el món modern.
  2. Valorar els profunds canvis que provocà la industrialització en l'àmbit demogràfic, econòmic, social i cultural.
  3. Comprendre la rellevància de les revolucions liberals en la configuració del món contemporani.
  4. Ser capaços d'identificar els conceptes de liberalisme, nacionalisme i democràcia i comprendre'n les relacions d'afinitat i contraposició en la construcció de l'estat nació.
  5. Identificar el procés d'hegemonia europeu al llarg del segle XIX fins a l'eclosió de l'imperialisme i de la Primera Guerra Mundial.
  6. Comprendre el paper de les revolucions culturals que configuren l'aparició de l'individu modern: la Il·lustració i el Romanticisme.

Les competències de l'assignatura són:

1. Capacitat per a l'anàlisi i la síntesi.
  2. Capacitat per a conèixer la la complexitat de la pròpia tradició cultural.
  3. Capacitat per a comprendre els grans processos socials i culturals en la història des d'una perspectiva actual.

• Els orígens del món contemporani. Les transformacions polítiques
  • Els orígens del món contemporani. Les transformacions econòmiques
  • Restauració i revolucions burgeses (1815-1848)
  • Expansió del capitalisme: transformacions econòmiques i socials (la ciutat industrial, canvi demogràfic i moviments socials)
  • Nacionalisme i consolidació dels estats burgesos
  • L'Imperialisme

Materials

Els materials didàctics d'aquesta assignatura consten d'apunts en suport paper i en format web.

Requisits previs

No cal tenir coneixements previs específics per cursar aquesta assignatura.

El seguiment i la superació de les assignatures cursades porta a l'obtenció d'un certificat de la UOC. Aquest document permetrà la convalidació -o reconeixement- amb les assignatures dels estudis universitaris de la UOC sempre que es reuneixin els requisits previs determinats.

Marc Gil Garrusta

Requisits tècnics

Per al seguiment d'aquesta assignatura és necessari disposar d'un ordinador de sobretaula o portàtil amb connexió a internet (per banda ampla, ADSL o cable) i un monitor amb una resolució mínima de 1.024 x 768 píxels. Per a poder consultar alguns materials també pot ser necessari un lector de DVD.

És recomanable que la CPU (sigui d'un ordinador de sobretaula o d'un portàtil) tingui com a mínim 2 GB de memòria RAM i 2 GHz de velocitat de processador.

És necessari un sistema operatiu Windows XP (o superior), Mac OS o Linux*. També es necessita tenir instal·lat un dels navegadors següents: Internet Explorer 9.0 (o superior), Mozilla Firefox o Chrome.

* A causa de la gran varietat de distribucions que hi ha, no especifiquem totes les versions possibles.

Procés de matrícula

1. Formularis de matrícula

Emplena el formulari de matrícula del curs concret que t'interessa, que trobaràs a la part superior de la pàgina.

2. Accés al campus

Un cop feta la matrícula, rebràs les claus d'accés al Campus Virtual. És molt recomanable que hi accedeixis per a anar-te familiaritzant amb l'entorn. Al llarg del dia del començament de semestre s'activaran les teves aules virtuals al Campus.

Formes de pagament

El pagament dels cursos es fa amb targeta.

1. TPVV: pagament amb una targeta de crèdit o de dèbit de qualsevol entitat financera, mitjançant el TPVV (terminal de punt de venda virtual) de «la Caixa».

Informació sobre el desistiment de matrícula

Descomptes

Si us podeu acollir a algun d'aquests descomptes ho heu d'indicar en el moment de fer la matrícula.

• UOC Alumni: 10 % de descompte

Pots obtenir aquest descompte si has obtingut un títol oficial (de grau, llicenciatura, diplomatura, enginyeria o màster universitari) o un màster o postgrau propi a la UOC.

• UOC Alumni Premium: 15 % de descompte

Pots obtenir aquest descompte tots els membres d'Alumni Premium.

Assegurança gratuïta de matrícula

La UOC ofereix una assegurança de matrícula per defecte i gratuïta als estudiants que fan uns estudis de durada mínima d'un semestre i que resideixen a l'Estat espanyol. D'aquesta manera, si us trobeu en una situació imprevista i no podeu pagar la matrícula, la Universitat us ajuda a continuar amb els vostres estudis.

L'assegurança cobreix els estudiants de graus, màsters universitaris, especialitzacions, postgraus i màsters propis, cursos d'Assignatures per a cursar lliurement i del Centre d'Idiomes Moderns, diplomatures, enginyeries i llicenciatures.

+ Consulta la informació de l'assegurança gratuïta d'atur o malaltia per continuar estudiant

Concepte Preu
Preu del curs 319,00 €